Monday, February 08, 2010

Mote og sånn..

Nå skal ikke jeg påberope meg å være noe fashonista, langt derifra. De siste årene har jeg vel kjøpt det jeg liker, uansett om det passer sesongen eller ikke. Men er jo selvfølgelig ikke blind for sesongen, bare halvdøv!:P

Oppdaget uansett en liste på side2.no (my choice of ubrukelig sladder leverandør) over ting som var "in" i år. Og herre jemini, der var det mye rart.. Noe kult og mye som vekker dårlige assosiasjoner fra mine yngre år..

På listen sto;

1. Kjoler med et erme. OK, dette kan jeg gå med på er kult! So far so good.

2. Body. Et plagg jeg trodde var noe man kun skulle ha på babyer har tydeligvis fått utvidet bruksområde. Jeg kjenner jeg er veeeeldig skeptisk til dette.

3. Hullete jeans. Ikke noe problem med dette, er da et barn av 80-tallet!

4. Snekkerbukse. Dette vekker heftige mimretendenser, da jeg hadde den mest fantastiske hvit-og-sort rutete snekkerbuksen jeg arvet fra min søster og nesten bodde i et helt år på ungdomsskolen. Som voksen minnder det meg litt for mye og cargopants perioden min, da jeg jevnlig ble tatt for å være lesbisk. Konklusjonen er at jeg nok skal holde meg unna snekkerbukser.

5. Sykkelshorts! Må jeg egentlig bruke ord på å forklare hvor galt det er? Sykkel--shorts! Grøss.. (men kjenner at jeg sikkert kommer til å kjøpe noen jeg kan ha under skjørtene mine til sommeren, blir så jææævlig varmt med tights, og friksjon is a bitch..)

6. Skulderputer. Neitakk, er brei nok fra før av..

7. Den store jeansskjorta. Se punktet over. Dessuten, noen ting fra 90-tallet er det kanskje like greit å la bli på 90-tallet..

8. Avklippede jeans. Iiih.. Hva er greia med jeans, har dessuten ingen planer om å ødelegge de få buksene jeg har for å lage shorts av dem (jeg er ikke noe fan av shorts, hates it).

9.Rumpetaske. HAH! Eg skrattar! Men kanskje jeg kan finne den jeg hadde i rosa skinn 0g selge den for en god penge.

Jeg er nok dømt til å være gammel og utdatert, for på denne listen her var det ikke mye for meg, altså.. Sukk.

1 comment:

  1. Bleh, jeg synes ikke kjoler med ett erme er noe særlig..Og må ærlig innrømme at jeg for et par dager siden sterkt vurderte å kjøpe rompetaske!!!..til å ha når vi går på fjelltur eller skitur (som skjer en gang hvert 8.år)..Trallala..og sånn ellers så var det heller ikke noe særlig her for min del :-S

    ReplyDelete