Thursday, July 03, 2014

Siesta, Fiesta.. Ferie iallefall!

Herliga London, så utrolig digg det er med ferie!

I dag er første dagen siden jeg kom (på søndag) som jeg har vært utenfor tomtegrensen. Det var fordi det var dårlig vær og jeg skulle se på sofaer med mor og far. Som vanlig sjekker jeg yr.no manisk og enhver tendens til skyer gjør meg emo, men siden jeg klarte å bli i overkant solbrent første dagen var det greit med en pause i dag. Da er ingenting bedre enn å se på andre bruke penger og så få gratis is.

Huset bærer forsatt preg av å være litt byggeplass. Stuen er tom (med unntak av en plante, et teppe og to taklamper) og badebassenget får jeg nok ikke dyppet meg i før neste sommer.




Frem til nå har jeg gjort meg fortjent til oppholdet ved å banke helvetesteppet fritt (i alle fall friere) for støv og grus. Helvetesteppet er et teppe morfar lagde for hånd når han gikk av med pensjon, eller kjedet seg eller noe i den duren. Han brukte sånn 3 år på det (fra 1989-1992) og det er veldig fint og fluffy, men skikkelig stygt i en lite fresh beigefarge. Vi vet alle hvor mye jeg hater beige. Om ikke det var nok at det var beige, så har han stygge grønne firkanter på det i tillegg. Det teppet fikk mye kjeft mens jeg sto der.


Jeg avsluttet dagen med gangsperr i armene og tendenser til vannblemmer i hendene. Hver gang jeg skulle løfte opp noe tungt fikk jeg vondt i hånden. Heldigvis våknet jeg dagen etter uten varige mén siden jeg var flink til å ta pauser underveis (da mest for å drikke vann, høre på radio og ta teppebankerselfies).


Noen ting har heldigvis ikke forandret seg. Alkoholen sitter løst, sengetøyet er det samme og naboene er fortsatt verdige litt sladring. Det er godt å være tilbake! :)

No comments:

Post a Comment