Saturday, September 04, 2010

Screw Ali, popcorn kurerer gruff!

And you know its true!

Idag våknet jeg og det første jeg tenkte var "Jeg vil VIRKLIG ikke på jobb!". Men iom at verden ikke fungerer sånn at man kan velge å la være å gå på jobb så måtte jeg jo det. Eller, for noen funker det kanskje sånn, men tror det hadde blitt fryktelig upopulært at jeg ringte sykehuset klokken 19.30 (yeah, you heard me right. Det var da jeg våknet idag) for å fortelle at jeg er "syk" og ikke kommer på jobb! (Kan jeg få lov til å påpeke at jeg aldri har vært "syk" fra jobb en dag i mitt liv! Har 2 sykedager på 3,5år og da hadde jeg spysyken, så det såh!)

Anyhows (sa noen digresjon), jeg kunne ikke vært "syk" fordi jeg helt ærlig ikke har samvittighet til sånt! Dessuten er det kjempeslemt mot de som sitter igjen med jobben og stresset med å finne noen som kan komme på jobb. Det er slemt mot de som evnt må gå på jobb (eller bli beordret, som man også kan i dette yrket). Det er slemt med de som kanskje må være underbemannet fordi jeg hadde vondt i viljen og ikke gadd å gå på jobb. Dessuten liker jeg jobben min, den bare faller på noen teite tidspunkt innimellom!

Så jeg slepte meg på jobb. Sovnet nesten på bussen fordi jeg fortsatt var trøtt og i tillegg var demotivert over at jeg hadde 3 av 5 netter igjen (3 av totalt 7 vakter denne uken, hørte jeg noen si overtid!?). Ankomst jobb ble møtt av inrtykket "Kaos!!". Karin tenkte: "jeg har ikke lyst til å være på jobb, kan jeg få gå hjem nå?"(Hadde jeg blitt forvandlet til en ku hadde jeg kanskje hatt gyldig grunn!:P).

Men ved hjelp av magi (foreløpig smiler sykehusgudene til meg), snille pasienter og popcorn så har natten vært veldig fin! Og den begynte å bli fin først etter jeg fant fram popcornet, så vedder på at det er grunnen.

Moralen?! Spis popcorn så blir dagen bedre. Og blir den ikke det, så har du hvertfal fått spise popcorn. NAM!
(slenger med dette flotte bildet av meg påjobb, så har dere noe pent å se på!:P)

1 comment:

  1. Hehe, liker resonneringen din :-D ..og føler med deg med all jobbingen din!

    ReplyDelete