Friday, June 25, 2010

Hva, ferie igjen?

Føler jeg ikke skriver om noe annet enn ferie for tiden.

Først masse mas om US of A, så mas om STCKHLM og nå mer mas om sommerferie (dvs 2 uker på stugan i Sverige og en hjemme i Skien). Husker ikke sist jeg hadde så mye ferie. Sikkert ikke siden jeg gikk på ungdomskolen en gang.

Ikke at jeg klager, det er helt fabelaktig. Er jo jobben min som gjør at jeg kan være så mye på farten (den gir meg den magiske kombinasjonen av 5 ukers ferie, en ordentlig inntekt og mulighet til lengre perioder med fri siden jeg egentlig bare jobber 50%).

Skal ikke gå så mye av skaftet disse ukene, ettersom jeg kjøpte 5 kjoler (jeg tror jeg har et problem, men jeg liker det så who cares) på snarvisitten til Söta Bror. I tillegg brøt jeg skjerf forbudet mitt fra min og søsters tur til Praha (har holdt meg ganske bra i 2 år nå, så det var eeegentlig greit) og kjøpte et helt skjerf (det var så fint og blomstrete, jeg bare måtte ha det!!) samt 4 basic singleter og 2 skjørt, og så noen tighst (men alle vet at tights er forbruksvare, så det tells nesten ikke engang). Og kanskje noen øredobber!:P

Det koker vel egentlig ned til at fornuften skriker meg i øret at jeg har shoppet fra meg, mens kontoen, VISA-kortet og lysten forteller meg at jeg kan jo shoppe liiiiitt til. Jeg har vært hjeme i en uke og alt jeg har kjøpt er undertøy, litt neglelakk og et par øredobber. Undertøy fordi jeg renger å fornye skuffen, neglelakk fordi det var så pene farger og alle vet at på øredobber er jeg lost cause så egentlig er jo et par ganske lite for meg å være.

Planen er at mens jeg er på ferie skal jeg bare bruke penger på bøker (enten på svensk eller engelsk, for det er sånn jeg holder språket ved like) som jeg underholder meg med mens jeg jobber på den alltid like viktige brunfargen min. Er det dårlig vær har jeg alltid trofaste Maggie som jeg kan spille Civilization på. Latskap vil stå i fokus. Og jeg gleder meg!:D

Eeegentlig burde jeg la vær å shoppe på ferie fordi jeg trenger ny seng og senger er dyre. (Anki og jeg klarte å ødelegge den på nach. Lang historie, men det koker vel ned til at vi var fulle og skulle ha "seriøse samtaler" med hverandre og siden det var folk alle andre steder måtte vi gjemme oss på soverommet. All krabbingen i senga tålte ikke det allerede skjøre møblet og det ene beinet knakk. FLAKS!) Jeg vurderer å kjøpe sengen Skien på IKEA, fordi den er digg å ligge i og fordi det ville vært litt morsomt å kunne legge seg i Skien hver natt. Så nå vet du det!:P

Uansett, dette ble et langt innlegg om ingenting (kanskje egentlig mest om shopping).

Kanskje jeg har blitt en sånn blogger som Mona gjør narr av. En sånn som blogger om "livet og mote"!:P

2 comments:

  1. Hmm, kom på en ting du kanskje kan trenge..men det får forbli hemmelig fram til september :-D

    Ikke for å ødelegge shoppinglysten..men hva med å spare til egen leilighet..? *løpe å gjemme seg*

    ..Og hva med å legge ut bilder av kjolene? BTW, hvis du kommer over maxikjoler på din shoppeferd, så si fra, du o'store mote-og-livet-blogger ;-) *klemmepå*

    ReplyDelete
  2. De e en blogger æ lika :P

    ReplyDelete