Monday, September 19, 2011

Alle skal få!


I anledning valg (og min bursdag!:D) drev jeg å fablet med tanken om å starte mitt eget parti, nemlig "Kake til folket" partiet(Kakepartiet om du vil, perfekt for dessertgenerasjonen! åhåhåhå..). Vurderte og å kalle det "Vaffel til folket" for da ville forkortelsen bli VTF, men siden det ble litt sånn halvveis og et politisk parti ikke kan ha både norske OG engelske ord (waffle) i navnet sitt (hallo, det er jo skikkelig useriøst) så falt jeg til slutt på kake.

Dette var jo selvfølgelig inspirert av at jeg hadde bursdag på valgdagen og hadde store planer om å spise mengder med kake. Det er også inspirert bittelitt av Marie Antoniette sitt utsagt "La dem spise kake" (selv om vi egentlig ikke et om hun sa dette eller ei), og litt av AP sin "Alle skal med" (som er sånn de presenterer seg selv på Twitter).

(Marie Antoniette, fan av kake)

Fanesaken til dette pariet skulle først og fremst være at ALLE fikk et gratis kakestykke på bursdagen sin, noe som er en genial ide. For det første, ingen velgere kan føle at partiet ikke setter pris på dem, jeg mener, de får jo gratis kake på bursdagen sin. For det andre, tenk på alle arbeidsplassene det vil generere for å sørge for at alle får kake på bursdagen sin. Det er ganske mange skal jeg si deg (jeg tenkte urovekkende mye over dette på bussen på vei til jobb idag).

Bakere/konditorer, budmennesker (heter det kurèr fortsatt?), mekanikere (til å fikse alle leveringsbilene når de går i stykker), folk til å organiserer alle ledd fra baking til leveranse, markedsundersøkere og statistikere (for å finne ut av hvem som vil ha hvilken type kake, hvilken kake er mest populær i ulike grupperinger/segmenter av befolkningen. Som at damer over 75 foretrekker Napoleonskake på bursdagen etc), dataprogramerere (man må jo ha sitt eget program til all informasjonen om folk og deres kakepreferanser) og selvfølgelig et arsenal av ymse yrker innenfor helsevesenet for å sørge for at alle har det bra, har en godt tilrettelagt arbeidsplass etc.

Ledd 2 i kakeplanen er at alle som har bursdag også skal få bursdagskrone. Jeg har hatt bursdagskrone en gang i mitt liv (når jeg fylte 23) og jeg var ganske entusiastisk til kronen. Hvis dette lar seg gennomføre så kan jo alle som har bursdag samme dag ha sin egen bursdagskroneklubb. De som har bursdag 29. februar kan velge om de vil ha kake og krone den 28. februar eller 1.mars de årene det ikke er skuddår. Folk som har bursdag i høytider kan velge om de vil ha vanlig bursdagstema på kronen eller tema som matcher den utvalgte høytiden (som juletema eller påsketema). Glitterlim er seff et must. Ekstra fancy kroner ved hvert 10-år (med unntak når man fyller 20, de vil heller få den fancy kronen når de blir 18). Til å lage kronene kunne jeg jo opprettet masse vernede bedrifter. Dritbrilliant!!

(Bursdagskrone, gøy for alle)

Sånn ellers har jeg litt problemer med å finne en agenda for partiet mitt. Med unntak av å gi høyere lønn til sykepleiere og bedre arbeidsvilkårene til legene/helsearbeidere generelt har jeg ikke så mye fornuftig å komme med. Bortsett fra å FORBY Volvo 240/740 (men mest 240, hvem kan tro at de produserte den stygge bilen i nesten 20 år!!!). Saab 900 derimot skal få være i fred, man sparker jo ingen når de ligger nede.



(Volvo 240 aka. den styggeste bilen i verden)


(Saab 900 aka. funkyfresh retrobil)


Så det store spørsmålet, ville du stemt på meg?!:P

1 comment:

  1. Ja, Karin; jeg ville heeelt klart ha stemt på deg! ;-)

    Jeg synes fanesaken er særdeles viktig, også i et internasjonalt perspektiv, mtp sjokoladeimport. Mange bursdagsbarn (deriblant undertegnede) vil naturlig nok gå for sjokoladekake! MEN jeg ville også sett det ønskelig med utdeling av liter-flasker med fluorskyll i samme slengen. Jeg foreslår slagordene: "Kake til folket! Fluor til folket!"

    ReplyDelete