Friday, November 11, 2011

Jeg har et problem..

Et KJEMPEPROBLEM! Jeg lider av den, ikke så veldig sjeldne sykdomen, netthandelamnesi.

Her om dagen sjekket jeg postkassen min. Det er ikke noe som skjer så veldig ofte, siden det ikke er så mye action på postkassefronten. Den mottar for det meste regninger og ymse ræl fra banker, og siden fler og fler av regningene kommer i elektronisk form er det ikke så nødvendig å sjekke så ofte.

Anyhows, her om dagen følte jeg tiden var inne. Da jeg sjekket los postkasse hadde jeg 2 (!) pakker fra Amazon liggende og hentelapper til 2 til. Problemet er bare at jeg kan ikke helt huske å ha kjøpt så mange bøker. Jeg ble litt bekymret for at det hadde skjedd en feil, at jeg hadde fått noen andre sin hentelapp eller at jeg hadde fått den samme lappen 2 ganger, men dette var ei tilfelle.

Så da troppet jeg opp på postkontoret og hentet pakkene mine (etter å ha kjøpt ukens mat på mastercard fordi jeg har brukt alle pengene mine på prosecco og fancy øl. Det koster å ha blitt alkoholsnobb.) var det faktisk 2 pakker. 2 store pakker. Jeg ble umiddelbart skeptisk igjen, kanskje jeg hadde fått de samme bøkene 2 ganger?


Full av nysgjerrighet åpnet jeg pakkene (tilogmed før jeg satte maten i kjøleskapet og lagde tidenes største porsjon med couscous-salat, som er min nye/gamle favoritt på matfronten). For hver pakke jeg åpnet ble jeg mer og mer ekstatisk, for dette var jo (selvfølgelig) bøker jeg hadde sett på og tenkt at "hey, dette kan jeg lese". Var bare det at jeg hadde glemt at jeg også hadde kjøpt dem.

Derfor har jeg nå lagt ned netthandel forbud frem til desember. I desember bruker jeg sikkert så mye penger på julegaver at netthandel av personlige ting blir utelukket. Problemet nå er bare at jeg har Kindle app på das FabTab og kjøp av bøker gjøres elektronisk med et enkelt trykk. Har allerede kjøpt 4 sånne, men det var før jeg oppdaget pakkebonanza.

Dette blir en prøvelse for selvbeherskelsen min, som vi alle vet er ganske dårlig. Jeg får se på se på det som en kombinert øvesle i selvbeherskelse/økonomisk styring. Mine 2 favoritt ting verden.. Curses!

Sånn ellers har jeg på meg knall blå neglelakk og jeg har heldigvis ikke gitt meg selv snobbealkoholforbud, så imorgen blir det prosecco og disco! Hurray!

No comments:

Post a Comment