Saturday, November 04, 2006

Studenter, ta dere en bolle!

Akkurat nå kan alle studenter, vanlige studenter, ta seg en bolle.

De har ingen anelse om hvor avslappende studentlivet deres egentlig er. Hvor fleksible dagene deres er og mulighetene de har til å lørve seg er uante. Jeg er misunnelig. Praksis tilværelsen, dog lærerik and all that jazz, gir meg alt for mange begrensninger. Fram til 15.desember har jeg 14 fridager. Inkludert helgene. Uten helger har jeg 6. Det er 240 timer praksis på 8 uker. I tillegg til dette skal jeg levere en oppgave på 6000 ord, målsetnings rapport, evaluering, fremføre et prosjekt og skrive et refleksjons notat. Jeg mener, jeg har akkuat brukt lørdagskvelden min på å skrive plan for praksis.

Prøv å jobbe 80% stilling og være student samtidig. Ikke så lett. I tilleg til alle disse tingene er jeg jo pers. ans for kokkene. Det betyr at hver søndag må jeg bruke den dyrbare slappa tiden min på å ringe rundt til kokker sånn at de kommer seg på jobb! Og når jeg er ferdig på skolen og juleferien min endelig kommer, vet dere hva jeg skal gjøre da? JOBBE! Oh joy!

Eneste lyspunktet med hele greia; Jeg har ikke eksamen!:)

Men er egentlig verdt det!??

5 comments:

  1. Først og fremst, så skal det være sagt jeg er mektig imponert -og stolt! over deg, Karinster! Særlig fordi du beviser at det går ann å være bissi dame og fortsatt ha tid til frivillig erverv på Kvarteret. Bra!

    Nå har ikke jeg en 80 % stilling, men dog. Jobb har jeg. Og jeg bruker faktisk talt mer enn 30 timer i uka på studier. Kanskje det dobbelte. Og jeg har eksamen. Og ikke bare èn, å neida! Hvertfall tre.. Men likevel heier jeg på studentlivet. Og godt er det, jeg har jo tross alt 6,5 år igjen. Minst.

    ReplyDelete
  2. E tar din praksis og problema ellers å prøva å førhøy dein:

    E har snart praksis i ein andreklasse snart; 2 uke..I EIN ANDREKLASSE..e vell i storskola førr d første, førr d andre har dm som einaste skola i sørtrøndelag OBLIGATORISK fiolinspælling kvar tirsdag..FY FAAN! ta d i tillægg tell fleir ukes pbl-prosjækt, ein kjedeli hydro texaco- jobb samt at e byinn å bi jævli svær no føl e..d vell sei at e må træn meir..d har e ik ti tell!!

    Æææææ...å ailt e har løst t e å drekk..uhorveli mængda me ØL!

    Ha e førtælt at e ha vært edru sammenhænganes i ca tre uke no?!
    HAHA!

    ReplyDelete
  3. Dessutn får e me ik mainnfolk..ÅKEI!?

    ReplyDelete
  4. Ej!
    Jeg har skrevet meg opp på jobb denne uka :D

    ReplyDelete