Monday, October 30, 2006

Samvittighet!

Noen mennesker er født med en overaktiv fantasi, jeg er født med en overaktiv samvittighet.

Samvittighet jo i utganspunktet en god ting. Den hindrer mennesker fra å gjøre ufine og upassende ting mot andre mennesker, spesielt mennesker de er glad i. Det er jo bra for da slipper man at alle går rundt og er triste hele tiden. La oss klappe i hendene for dette! MEN.. for noen mennesker kan samvittighet være direkte plagsom. Min er det.. (jeg skylder på mamman min, det er henne jeg har arvet den fra).

Samvittigheten min tar opp en større del av tankektiviteten min enn det jeg ville foretrukket! Jeg får dårlig samvittighet av alt. Og den sitter lenge. Det er direkte plagsomt. Særlig når man får det av små filleting, og det er absolutt igenting å få dårlig samnvittighet av. Bah...

Jeg har et lite ønske inni meg. At en del av samvitigheten min magisk skal bli frorvandlet til viljekraft! Jeg har nok av samvittighet, men viljekraft skulle jeg gjerne hatt litt ekstra av!

Sånn bortsett fra det skulle jeg ønske at jeg ikke magisk var våken. Denne dagen trenger mer søvn!

No comments:

Post a Comment