Saturday, November 27, 2010

MY GOD! So.. Much.. Nonsense..

Jeg tror serr jeg fryser ihjel snart! Jeg skjønner ikke helt hva som skjer med Bergen, men det virker som om den har meldt flytting til Østlandet (les; kuldegrader, don`t like it).

Anyhows, jeg skal ikke klage. Det er definitivt mye varmere på Haukeland enn det er hjemme. Dessuten har jeg fri tilgang på varm drikke her. *Happy days*

Hjemme har jeg nå tatt i bruk splitt-og-hersk teknikken. Dvs, steng alle dører, dra for gardinene og skru opp ovnen (men ikke max, for det er å kaste bort strøm når siden jeg er så lite hjemme). Jeg kjører også heftig på stearinlys når jeg er hjemme, alle monner drar. Alle andre steder får det bare være kaldt!

Det finns fordeler og ulemper med denne taktikken. Fordel; det kan faktisk bli normaltemperatur i stuen/kjøkkenet mitt. Noe som er fint for det er der jeg tørker klærne mine. Ulempe; det kommer til å bli mægakaldt på soverommet, siden jeg ikke har separat varmekilde der. Det er også der jeg tilbringer mesteparten av tiden min. Enten sovende eller surfende på internettet. Jeg har faktisk begynt å spise i sengen, siden det var så kaldt å spise uten dyne. Dette er upraktsik, siden spising ofte fører med seg smuler og disse er ikke spesielt gode å sove på. Meh!

En forlenging av denne problemstillingen (med å bare varme opp stuen) er jo at jeg nå blir nødt til å rydde dette rommet, siden det er der det er/kommer til å bli varmt, sånn at jeg kan spise der istedet. Det sier seg selv at stuen min trenger rydding. En tommelfingerregel er at hvis jeg bor der, vil det alltid være et behov for rydding! Godt jeg bare bor med meg selv, det ville vært på grensen til menneske (evnt. dyre) plageri og dele rotet mitt med noen andre!

Oppdatering på hjemmefronten kommer definitivt etterhvert, men jeg gleder meg umenneskelig mye til å flytte til en leilighet som IKKE er i er gammelt bergenshus (som i tillegg er nyrenovert og garantert lettere å holde varmt).

Sånn ellers er livet mitt akkurat like spennende som det pleier å være. Jeg har jobbet myyyye ekstra denne mnd, sånn at jeg ikke skal blakke meg fullstendig når jeg setter i gang med flytteprosessen (hvertfall ikke mer enn nødvendig, banken kommer jo til å kose seg med alle pengene mine i all overskuelig fremtid). Jeg har funnet meg mannfolk på internett! (HAH! As if! Akkurat som om jeg har tid til mannfolk på nettet. Eller mannfolk generelt. LOL on me! (Les; jeg er stusselig)) Men sånn på alvorets side, så har jeg lest over gjennomsnittlig mye om forsikringer, siden jeg nå skal gå fra ingen til tre sådane. Prepare to be insured!

Jeg trenger en spa-dag (som ikke er noe nytt). Jeg trenger en ferie (som jeg heldigvis får om ca 3,5 uker). Jeg trenger å skrive ferdig ønskelisten min til jul (føler rød Nespresso maskin ikke er utfyllende nok). Jeg trenger et mannfolk (ingen løsning på det problemet). Jeg trenger å vinne i Lotto (må først starte å spille Lotto, evnt en gammel rik person kan gi meg alle pengene sine). Jeg trenger mer muskler (som betyr trening, æsj). Jeg trenger ny døgnrytme (som betyr ny jobb, som jeg ikke vil ha).

Listen er lang, gidder ikke fortsette. Bottom line;

Jeg har det fint, alt er som det pleier. Det eneste som mangler er en øl!:D

No comments:

Post a Comment