Monday, March 14, 2011

Mars, måneden for økonomisk opprydding!

Her om dagen så drev jeg å lekte meg rundt på nettbanken og da fikk jeg meg flere positive overaskelser av den økonomiske sorten.

Som nevnt i tidligere innlegg så var jeg bein-fattig første del av mars (helt frem til lønnen kom) og drev med kraftig innhugg på frysermaten min. Denne ekstremblakkheten kan kanskje komme litt av at jeg shoppet i overkant mye i Oslo, men det er penger under brua. Anyhows, for å unngå dette denne mnd bestemte jeg meg for å betale alt jeg kunne oppdrive av faste utgifter med en gang jeg fikk lønn, sånn at jeg ikke skulle gå rundt å tro at jeg var kjemperik, men så var jeg ikke det likevel.


(Er litt kjedelig å føle seg sånn)


(Når det egentlig er mer sånn...)


I denne prosessen begynte jeg å nærstudere alle fasttrekke mine mine (type avdrag til bank etc) og fant i den annledning ut at A) avdragene er mindre enn jeg trodde B) forsikringen er billigere enn jeg trodde. Hurra!! Bare der "fant" jeg 1000kr. Oh happy day. Det værste var at det første jeg tenkte var "nå må jeg oppdatere budsjettet mitt!". Så spenstig jeg har blitt på mine etablerte dager.

I tillegg har jeg endelig fått sendt inn oppsigelse av strømmen i gamleleiligheten (skal ikke få skryt for å være kjapp i vendingen der, altså) og når jeg har betalt ned de planlagte summene på Mastercard har jeg faktisk nesten halvert den regningen også, det inkludert 3 billetter til Rihanna!!!

Senere idag skal jeg innom banken å få overført depositumet mitt (der var det ikke jeg som var treig, men advokatdama som fikser sånt for huseieren) sånn at jeg kan tilbakebetale MoF. Dobbel hurra.

Minuset med dette er at siden jeg føler meg så flink så "belønner" jeg megselv ved å gå på E-bay å se på kjoler. Vi vet alle hvor viljesterk jeg er når valgets kvaler gjelder kjoler. Man kan jo aldri få for mange.

Sånn ellers har jeg jobbet mye og sovet mye. Leiligheten min ser fryktelig ut, derfor skal jeg invitere noen på middagsbesøk sånn at jeg MÅ rydde. Kan være smart jeg også!

Og så har det vært action på jobb for tiden (tenk ER, elektrosjokking, "I need 3mg of adrenalin STAT", 15 grønn og hvitkledde mennesker inne på et 15kvm stort rom, intubering, kriseblod, the works!) så hvis noen får et illebefinnende i nærheten av meg så er jeg skikkelig rutinert!


Til slutt kan jeg meddele at Admiral P sin "Snakke litt" er irriterende catchy og hver gang jeg hører den får jeg veldig mostridende følelser (trangen til å danse litt med å skrike høyt og skingrende).

Karin out!

2 comments:

  1. ...Med oppdatering av budsjettet ditt mener du nok helt sikkert at du skal sette en fast overføring på 1000kr fra brukskonto til sparekonto hver mnd..? :-P Åhh..jæj vil åsså på Rihanna! *grynt..*

    ReplyDelete
  2. Det må jeg si Karin :) Ikke dårlig det! Prøvde og få Rihanna billetter i oslo vi... men det var jo sjangseløst... Ha en fin dag da snupp :) Takk for oppdateringen av ditt liv :-D Miss you :)

    ReplyDelete