Thursday, March 03, 2011

Meh!


Advarsel, dette er et syte-innlegg.

I dette øyeblikk sitter jeg på jobb og kjenner hvordan mitt ulikbare og ekle alterego sakte men sikkert tar over kroppen og hodet mitt. Hadet til Karin; Hello, Grumpy McBitchy. Jeg lker det ikke, ikke i det hele tatt.

Jeg kan komme på mange grunner til at humøret mitt er så dårlig. Før det første, jeg vil hjem å legge meg, men det kan jeg jo ikke, noen må jo passe på alle pasientene. For det andre (og kanskje det viktigste); Jeg er fattig. Skikkelig fattig. Jeg ringte kontofon idag og har hele (hold deg fast) 122kr på konto. Fattigdom passer meg skikkelig dårlig og jeg får ikke lønn før om 8dager. Meh!!

Planen er at jeg skal i ukedagene frem til neste fredag sitte i leiligheten min å stirre i veggen (eventuelt planlegge flyttetapas ned i hver eneste pinlige detalj og komme ajour på alle seriene jeg noensinne har sett på og så se på dårlig day-time tv på kabel-tv. Jeg kan strekke meg til å drikke gratis kaffe på Kvarteret). Jeg skal kaste meg over enhver ekstravakt som blir tilbudt meg. Ferskmat vil bli en saga blott og fryseren skal gjøres innhugg på. Heldige meg.

Men i helgen, det er mitt lyspunkt, da skal kjære herr Mastercard (som jeg ikke har brukt på en mnd, tenk) få sjela mi og sørge for at jeg 1) har råd til å ha det gøy på Datarock konsert (som jeg heldigvis kjøpte billett til når jeg fortsatt hadde noe å kjøpe med) og 2) sørge for at jeg har det kos på lørdag når jeg skal på Helhus å sleve på menn i dress.

Jeg kjenner at disse punktene gjør at jeg kanskje går fra å være fullstendig Grumpy McBitchy til å kanskje bare være grumpy. Hvis mitt mongo og fattige humør går utover noen ber jeg på forhånd om unnskyldning, gi meg en mann i dress så lover jeg å smile!

1 comment:

  1. Hehe, dakars..du vet du alltids kan få låne litt gryn fra BigMomma hvis du trenger :-)

    ReplyDelete