Wednesday, March 23, 2011

Nerd Alert!

Nerden i meg har lenge ligget i dvale, sikkert til glede for omgivelsene mine (siden jeg sosialiserer meg så mye da), men litt dumt for Ivar (min fabelaktige 40tommers flatskjerm). Dette har imidlertid endret seg i siste dagene.

Vet det er mye mas om døgnrytmen min, men i det siste har den (om mulig) vært ENDA værre enn tidligere (uten å gå inn på detaljer, men tro meg, det er ikke pent). Siden jeg da er våken på skikkelig ubeleielige tidspunkt (les: når alle andre sover) så har jeg tørket støv av et av de fantastiske japanske RPG-spillene mine (role playing game, for dere som ikke kan forkortelsen) som jeg aldri ble helt ferdig med og startet på nytt. Jeg har da selvfølgelig lagt litt for mange timer ned i dette spillet de siste dagene (les ca. 50) og vært generelt asosial og lite produktiv.

I og med at jeg har spilt i overkant mye tv-spill har jeg også kommet med mange refleksjoner (om man kan kalle det det) rundt denne type spill. De er faktisk ganske morsomme (spillene altså). Japanere har dessuten noen tilbøyeligheter når det kommer til å portrettere spillkarakterer.


Damer er ofte

Storbrystede

eller

Halvnakne/lite påkledd


Mannfolk er enten

Veeeeldig androgyne (av typen, det eneste som viser at det er en mann er at de kaller vedkommende HAN)

eller

Übermandige og macho

De er kreative i kostymedesignene sine


Og man får alltid med noen rare (fantasi)dyr i handligen


Japanere har dessuten veldig rar humor og er ikke redde for å hinte til fyll, sexuell omgang eller gambling i spillene sine. I motsetning til amerikanere, som jo egentlig er redde for alt sånt i spill.
Så det er det jeg har gjort de siste dagene.. Spennende, ikke sant!?

No comments:

Post a Comment