Saturday, December 23, 2006

Julestemning!

Igår kom den.. Den etterlengtede julestemningen. Det var et direkte restultat av flere sammenfallende hendelser.

Jeg satt i stua og pakket inn presanger, mor og far drev og vasket og ryddet rundt meg og mor setter på julemusikk.. Da startet det.. 15min senere kommer halve slekten inn døren, og det var et konstatert fakta. Julestemningen hadde ankommet! Sammen med musikken og familien.

Senere sitter hele familien (Mor, Far, Storebror-Lars, Mormor, Storesøster-Maria, jeg og Lillebror-Bjørn) rundt kjøkkenbordet og er på en eller annen måte ivolvert i en av Røste-familiens mer orginale tradisjoner, custom-made pepperakehus med tema! I år har vi oljekrig i Irak som tema! Og som alltid har vi opphetede diskusjoner om hvordan best få frem dette temaet. Som vanlig er det krig mellom bamsemums og seigmenn. En klassiker! (skal se om jeg ikke kan få lagt ut bilder av det etterhvert)

Dere skjønner sikkert ikke en drit av hva jeg snakker om, men for meg er det her jul! Dette er det jeg gleder meg til nesten med en gang det er ferdig! Nå er jeg fornøyd! Håper alle dere andre er det også!

Jeg ønsker dere alle en usedvanlig god jul!!!!!



2 comments:

  1. God Jul, Karin! æ driver å lørwer rundt på bloggan til folk ;) KOs dæ masse så sees vi i gode gamle Bergen etter hvert!

    ReplyDelete