Thursday, July 14, 2011

That makes me a bad nurse

Idag, på jobb, testet jeg ut den nye og fantastiske røde neglelakken jeg hadde kjøpt. Den er av merket OPI og er magisk flott og god. I den annledning måtte jeg jo finne noen pilleesker som matchet. Utrolig nok (!?) er rødt en farge som går mye igjen på pilleeskene våre så disse var de jeg fant som lignet mest, men det var maaange fler, bare så du vet! Men man skal jo ikke ha på seg neglelakk på jobb, og HVERTFALL ikke rød. Det er dårlig jobbstil, så jeg bryter reglene big time. Føler meg rebelsk og farlig, oh yeah!



Jeg har også kjøpt ny rød leppestift, den skal jeg ha på meg i leiligheten i hele morgen, sånn for å bli vant med å gå med rødt på leppene igjen. Jeg vurderer også å ta sol etter jobb idag.. Alt dette er er seff i annledning Mona sitt bryllup, hvor jeg driver å planlegger antrekket mitt i den minste detalj. Litt jente må det jo være lov å være.


Sånn ellers (nok rosablogging nå) så gleder jeg meg MAX til den nye (og siste) Harry Potter-filmen. Føler at det er slutten på noe stort, så er egentlig litt trist også. Heldigvis kan jeg lese bøkene om og om igjen sånn at opplevelsen kan forlenges for evig og alltid.


Og apropos bøker, jeg har fått nye forsyning av stusselige historiske romancenovels (8 stk) og har allerede lest 2 av de. Har også kjøpt en (hold deg fast) fantasy romancenovel! Tenkte jeg skulle prøve oe nytt. Vågalt, jeg vet. Så romancebøkene har tatt over for Playstationspillingen min igjen. Jeg driver også og lager en liste over de ordentlige bøkene jeg skal lese når jeg får ferie (det gjør jeg jo hvert år, for lesing av seriøse bøker forgår utelukkende i ferien ellers har jeg ikke hjernekapasitet til sånt). På listen står Slumdog Millionaire og Wuthering Heights.


Forslag jeg vurderer til listen er å lese noe Dickens eller Orson Welles, men vet ikke om jeg er helt der ennå. Det skal sies at min oppfatning av seriøs litteratur er noe liberal. I fjor falt Alice in Wonderland og Da Vinci-koden innunder den kategorien. Har du tips, bring it.

1 comment:

  1. Oj, lekkersmekker! Det er sikkert flere år siden jeg hadde rød leppestift på meg :-S FANTASY-romance..du er vågal nå synes jeg!! ;-) Tips til bøker å lese..nja..Lina synes nattaboken sin fra Goboken er festlig. Og trøttende. Den heter "Se!". Så vet du det..kan lese den når du har problemer med å sove etter jobb :-D -Eventuelt ikke!

    ReplyDelete