Monday, October 24, 2011

Karin goes houswifey-ish!

Jeg har hatt tidenes mest produktive helg! (det værste er at jeg kødder ikke engang)
Nesten alle de tingene jeg hadde tenkt å gjøre i løpet av ferien fikk jeg skvist inn i denne helgen, i tillegg til litt småekstra greier (med unntak av å rydde i kleskaoset mitt).

Leiligheten min ser fresh ut igjen (bortsett fra noen små steder jeg velger å unngå å se på på), jeg har bakt ting og laget masse fresh mat. Fått dilla på en ny ting, nemlig kaffe og sånne mørke Dots (å ha dilla på kaffe og kjeks er voksenpoeng). Fått fikset, og BRUKT, symaskinen min!:O Vasket masse klær, men sånne sære klær som alltid ligger i bunnen av skittentøyskurven fordi man ikke kan vaske det sammen med noe annet.

Og kanskje det rareste av alt, jeg har fått døgnrytme. Hva skjer med det?

Men før jeg skal skryte av mine fantastiske husmorskills MÅ jeg skryte av noe annet. Jeg har nemlig fått en ny baby, og den er så fiiiin! Jeg fikk den på fredag, så jeg lurer på om den er grunnen til at jeg har vært så produktiv i helgen. Akkurat som om den tar frem det beste i meg! :P

Se så peeeeeen!:D Sukk.. Jeg har ikke funnet ut hva den skal hete ennå, så foreløpig går den bare under The FabTab. Det er nesten så jeg sovner med den i armene, men bare nesten.

Anyhow! På lørdag bakte jeg pai (med karbonadedeig, cherrytomater og løk)! Og så var jeg kanskje en liiiten tur på byen og drakk øl (men var hjemme før 4 og dro ikke på nach, se det).

Om jeg får si det selv, så var paien jævla god! Her med hjemmelaget creme fraishe dressing til (Karin goes matblogg??)

På søndag ryddet og vasket jeg leiligheten min (og klær) mens jeg drakk kaffe, spiste kjeks og hørte på P3aksjonen på radio (seff har jeg gitt penger til tv-aksjonen, håper du gjorde det også).

Og så, når jeg var ferdig med å rydde/vaske så kjedet jeg meg, men istedet for å se på serier, spille Playstation eller vegetere foran TVn å se på Top Gear så dro jeg frem symaskinen!! (applaus er på sin plass nå)
Vi var ganske uvenner i starten, da symaskinen mente at sytråden skulle klumpe seg sammen i store floker, mens jeg ville at den skulle lage en fin og rett søm. Siden jeg ikke har brukt en symaskin på mangfoldige år og hvertfall ikke har fikset noe på en symaskin siden ungdomsskolen var dette en ganske vanskelig oppgave. Så først prøvde jeg den mest opplagte løsningen, nemlig å finne hjelp på youtube (serr, man kan finne nesten alt der). Der var det mye nyttig å lære om symaskiner uten at det bedret problemet noe særlig, så da gjør man det alle voksne, selvstendige unge kvinner gjør; Ringer mor!

Mor visste råd, så etter litt prøving og feiling var hr. symaskin og jeg verdens beste venner. Planen var å lage en retro-uro av masse gammelt stoff jeg har etter bestemor, men kom ikke så langt med det siden a) jeg brukte en evighet på å krangle/fikse hr. symaskin b) jeg har magisk fått døgnrytme så klokken 23.30 var jeg drittrøtt og ville egentlig legge meg.

Se så pen!! (egentlig ikke, men herregud, jeg er jo helt ubrukelig på symaskin. Satser på å bedre skillsene etterhvert)

Så en litt trist nyhet, men jeg måtte kaste Vincent og en ikke navngitt orkide når jeg ryddet. Det gjorde vondt i sjela, men det var på tide å innse at Vincent var beyond saving. Dessuten begynte han å lukte vondt. Orkideen var faktisk helt død, men jeg er ganske dårlig på orkideer så prøver å ikke la det gå for hardt inn på meg.
Vincent i hans ungdom, før han ble utsatt for vanskjøtsel av undertegnede!

Nå finns det bare en ting å gjøre, nemlig dra på IKEA og kjøpe ny plante.
Åh så trist!

3 comments:

  1. Kondolerer! Tips: HVER lørdag (eller en annen passende dag i uka. You choose) setter du plantene med vann i potten, og lar plantene få suge opp det vannet de vil ha, i max 30 minutter. Hiv ut resten av vannet, la plantene stå i vasken til de har dryppet av seg, og plasser de i pottene sine igjen. På denne tiden av året må de ha gjødning annenhver uke..Orkide-mat til orkideene, og vanlig mat til de andre ;-)

    Vi har lik symaskin! Kjøpte min brukt på Husquarna. Vi leker sjeldent sammen..men jeg har lovt den en svingom iløpet av høsten for å fikse jakken min.

    Hjemmelaget creme fraiche ja..minner meg på at det er din tur å holde syklubb ;-)

    ReplyDelete
  2. Ojoj, takk for innspill gartner Siv. Hvis jeg noen gang blir rutinert nok skal jeg innføre tiltak! :P

    Og syklubb? Check!

    ReplyDelete
  3. Vi må komme oss på Stoff og stil snart!!! Har noen fantastisk mønster jeg vil prøve ut :)

    Tips: Aboner på Burda Easy!

    ReplyDelete