Thursday, April 12, 2012

I is lean, mean workingmachine

Siden jeg nå har blitt døgnvill på den rette siden av dagen (våknet av meg selv klokken 07.00 idag, noe som passer dårlig siden jeg skal på netter i helgen. Typisk) og ikke aner hva jeg skal bruke all denne tiden til har jeg nærstudert kalenderen min. Alltid en spennende aktivitet tidlig på morgenen.

Dette er et ledd i å dempe den store "HERREGUD JEG HAR BLITT VOKSEN LIVET MITT ER OVER"-angsten som av og til melder seg. Angsten er seff et resultat at jeg har blitt fulltidsannsatt. Shit! Men siden jeg liker å skryte på meg at jeg er et logisk og rasjonelt menneske (når jeg ikke er drita vel og merke) måtte jeg iverksette tiltak for realitetsorientering, derfor nærstudering av kalender. Sånn at jeg kan se at ting ikke vil blir så annerledes.

Og det jeg kom frem til er hovedsaklig to ting.
1. Djiiz, jeg jobber ganske mye.
2. Jeg vil faktisk få MER fri som fulltidsansatt.

Hvordan henger dette sammen lurer du kanskje på? La tante Karin forklare.


Her har vi en typisk arbeidsmåned. I april har jeg 10 fridager. Not bad tenker du kanskje. Men hvis man ser etter er 5 av disse fridagene etter natt (dvs den delen av dagen som er igjen etter jeg har kommet hjem fra jobb på morgenen og sovet 8 timer +). Så egentlig har jeg 5 hele fridager. For å ikke glemme den hyppige endringen av døgnrytme. Not cool.

Men i når jeg kommer i full jobb har jeg nesten 10 fridager pr. mnd (hvor bare 1-2 vil være etter natt), og det er slutt på å skifte døgnrytme 4 ganger i mnd! Woop!

Hah! Nå har jeg hvertfall fått roet meg selv med, og kanskje i tillegg kastet bort 5 min av livet ditt med min spennende blogging.

Nå skal jeg spise middag og så ta en powernap før jobb, because that`s how I roll.

1 comment: