Saturday, March 20, 2010

Oh lord!

Nuh merker jeg godt at det snart er ferie på meg, for gud bedre som tålmodigheten min er tynnslitt. Og den blir tynnere og tynnere for hver dag som går.

Du vet hvordan det er, når du vet at du snart skal på ferie og ikke gjøre annet enn det du vill, så er alt som faller under kategorien arbeid et ork. Ikke det at jeg slipper unna, for jobben må bli gjort. Og det er jo ikke rent lite jeg skal gjøre før jeg hopper på fløyet om 4 dager!:D

Jeg har jobbhelg, og det i seg selv spiser jo en helsikes masse tid (og så kommer jo vårt kjære Kvarteret i tilleg til alt annet som måtte stå på programmet). Så må jeg gjøre i stand leiligheten sånn at den ikke ser ut som et bombenedslag når jeg kommer hjem fra ferie (litt kjedelig at det første du gjør når du kommer hjem fra tur er å vaske gulvet). Ikke at jeg har tid til å rydde når jeg kommer hjem, for da skal jeg jo rett på nattvakt igjen. Kommer til å være i permanent jet-lag etter det her tror jeg.

Jeg må også få vasket klær, sengetøy og alt annet. Heldigvis har jeg allerede tatt oppvasken (og har ikke tid til å produsere så mye før jeg reiser). Pass og besøksvisum har jeg, digitalkameraet må lokaliseres (det ligger sikkert under mengder av ræl i stuen kjenner jeg meg selv rett) ekstra minnekort til alle bildene mine må anskaffes og til slutt så må jeg jo pakke. Og dette kan bli en hard nøtt.

LV ligger jo i ørkenen; og skal i følge yr.no ha rundt 20-22 grader. Men Vancouver ligger i Canada, og skal ha rundt 8-10 grader! Det er litt vanskelig å pakke passe variert, men sparsommelig. Heldigvis tror jeg at jeg har funnet løsningen. Pakk ting du kan kaste, kjøp det du mangler! Jeg liker planen min, vet ikke om Master Cardet gjør det, men pytt. Ferie er ferie!:D

Sånn bortsett fra det gleder jeg meg som en liten unge, bryter ut i spontane fniseannfall i tide og utide, har betalt alle de faste utgiftene mine sånn at jeg ikke skal gå på en kjempesmell og ikke ha råd til husleien, men kunne shoppe bort pengene mine uten bekymring. Jeg er rett og slett UTROLIG klar for å komme meg avgårde!

4 dager, 1 time og 40 minutter til avreise!

KNIS!

1 comment: