Sunday, March 07, 2010

Viva Las Vegas (og resten av the big US of A)

Nå er det bare litt over 2 uker til jeg reiser (16 dager for å være nøyaktig) og sommerfuglene vokser i størrelse for hver dag som går! Nå kjeder jeg meg på jobb så da googler jeg reisedestinasjonene for å finne spenstige bilder! Da gleder jeg meg selvfølgelig enda mer.

Mye av reiseplanen er jo ikke lagt ennå, men noe er jo bestemt. Som hotellet vårt i LV. Og hvis du lurer på om det er karuseller på taket til hotellet mitt, så er det det!:D



Hotellet heter Stratosphere Tower og som du ser så er det ganske høyt. Morroa er på toppen:


Lurer på om jeg har guts til å ta en av de karusellene der, men tenker at det ville vært veldig dumt å la vær, siden de er på toppen av hotellet mitt! Knis.. Jeg elsker Las Vegas allerede!:D

Mens vi er i Vegas skal vi selvfølgelig ta et besøk til Grand Canyon!:D Jeg har store planer om å ta meg en helikoptertur, koste hva det koste vil! Er man på ferie så er man på ferie!:D Mor og far tok jo helikopter når de var der, så kan ikke være noe dårligere enn dem.

Etter LV går turen til San Fransisco via en av USAs mange nasjonalparker!:) Yosemite ser ganske pent ut, syns du ikke!:P Håper jeg ikke blir spist opp av bjørn eller andre villdyr!:P





I SF har vi ingen planer som jeg vet om (men det forandrer seg nok ganske snart), bortsett fra at vi skal til Golden Gate Park, og Maria vil bade i Stillehavet!
Etter endt opphold biler vi nord i landet for å dra heile bøtteballetten (les HELE familien Røste og litt til) for å besøke Canada (i form av Vancouver, det ligger jo rett på andre siden av grensa) og helt til slutt Seattle!

Må vurdere å ta ferga i Seattle, siden det har vært så mye snakk om det i Grays Anatomy!:P


Lover å plage dere med mine egne bilder, jeg må bare få tatt de først!:P Google er en fantastisk ting, og det er vel egentlig yr.no også. For der står det at det er 15 grader i Las Vegas, Nevada. Satser på at gradene stiger enda mer iløpet av de neste 2 ukene, så slipper jeg å pakke så mye klær.


I følge valutakalkulatoren på aftenposten.no så får jeg ca 16 dollar på hundrelappen (og i følge Bic Mac indexen så er prisen nesten halvparten av hva det koster i Norge) og jeg har planer om å shoppe heftig, så jo mindre jeg må pakke, jo bedre!:P Paps hadde et godt tips, bare pakk ting som du kan kaste hvis det blir fullt i kofferten! Kjenner at jeg kasnkje må gå for den!:P


No comments:

Post a Comment