Thursday, February 10, 2011

Jeg vil ha en liten hund..

Livet er urettferdig.

Jeg har over gjennomsnittlig lyst på et kjæledyr (dette kjæledyret må selvfølgelig være liten på størrelse, siden leiligheten min ikke er spesielt stor). Men jeg kan ikke skaffe meg kjæledyr, det ville vært slemt mot det lille dyret. Jeg er jo aldri hjemme. Dessuten så er det jo egentlig ikke lov med hund/katt der jeg bor.

Men de er så fiiiin. Og kos.. Sukk! Det plutselige og voldsomme behovet for en firbent venn er delvis et resultat av at jeg har sittet hundevakt i 3dager for monsterbarnet Aisha. Aisha er verdens nusseligste lille pelsdott. Det gikk ganske knirkefritt å sitte hundevakt. Hun fikk mat, vi gikk tur, det ble masse kos (og pels opveralt, men jeg har jo støvsuger!:P) og det var egentlig bare velstand, med unntak av en liten ting.

Aisha gjorde ganske tidlig uttrykk for at hun hadde veldig lyst til å sove i sengen min. Det fikk hun ikke lov til og jeg ga Aisha sengeforbud (som hun "tilfeldigvis" glemte så fort jeg hadde gått ut av døren, men det hadde jeg egentlig regnet med). Det som ikke var så kult var da jeg kom hjem fra nattvakt og fant ut at mens jeg var vekk hadde Aisha bestemt at å finne søppelet mitt og spise det OPPI sengen min var passende tidsfordriv. Hun kunne ei heller forstå hvorfor jeg ble grumpy over alle de små plastbitene hun hadde strødd rundt seg i senga mi.

Det var litt ukult, men hun er jo så sjarmis at jeg klarer ikke være sint på henne mer enn 5min. Og så er hun myk, skikkelig myk!:D

Se så søt. Og så er hun alltid glad for å se meg, det hjelper!:P

Det har resultert i at jeg surfer nettet etter søte små hunder jeg har lyst til å adoptere, og selvfølgelig fant jeg den perfekte hunden.


Dette er en blanding av strihåret dachs (som jeg har lyst på) og en liten terrier (som jeg også har lyst på). Det fine med blandigshunder er jo at de er billigere enn rasehunder og mindre utsatt for sykdommer. Dessuten er de små og billige i drift!:P Og så har den jo skjegg OG buskete øyebryn.


Hvis du lurer på om jeg har lyst på en sånn, så har jeg det. Men jeg skal ikke.

Unfair!

No comments:

Post a Comment