Thursday, September 24, 2009

Mini-logg fra Oslo by

Jeg var i Oslo i helgen og hilste på Ida sammen med Anki. Det var skikkelig koselig og masse gøy skjedde.
I tillegg til å være i Oslo for første gang siden VGS, bestemte jeg meg for å være turist i min egen hovedstad og fjolle meg med digitalkameraet mitt (bilder kommer snart, lover lover).
I korte trekk så gjorde jeg/lærte jeg/observerte jeg at (*drumroll* punktvis liste, my favorite):



* Spiste jeg på Stortinget x2. Det var spennende.

* Carl I. Hagen har flyttet ut av kontoret sitt. Han ble observert med kaffetrakter og vonde hofter på vei til heisen.

* Eli Hagen sitt hår er større i virkeligheten enn på bilde. Vanskelig å tro, men jeg ble direkte sjokkert.. Tror det har sitt eget liv og ozonlaget gråter hver gang hun går ut av huset. Bortsett fra det så så hun ganske spenstig ut. Eli ble observert i kantinen, sammen med Carl (helt sikkert fordi kaffetrakteren hans flyttet ut før helgen).

* Harald Eia er heit. Og høyere enn han ser ut på tv (jeg skylder på at han bare jobber sammen med folk som er høyere enn seg). 2 ting jeg aldri hadde trodd. Harald ble observert på Grønland. Med skinnjakke... Tåjt!

* Jeg elsker homsebar! Bortsett fra toalettene, som kunne vært bedre. Men de var forsatt bedre enn Vamoose sine (som ikke nødvendigvis betyr så mye).

* Gin Fizz med passionfruit og chili er nammenamm!

* Fulle svensker på nach kan ikke lage drinker. Hvertfall ikke Tommy (Bacardi og pisket egg med melon, ikke en lykkelig kobinasjon)

* Pengene fløy ut av kontoen fortere enn jeg fikk sagt hårspray. Men jeg er den stolte eier av 18 nye par øredobber (jeg vurderer å legge meg inn på øredobb-rehab).

* Vigeland hadde virkelig dreisen på det her å avbilde nakne folk

* Det regnet ikke.. (hvertfall ikke ordentlig)

* Alkoholikere som selskap på togturen er ikke å anbefale, de er plagsomme og lukter gammel sprit.

* Jeg burde bli kjendis sånn at jeg kan bli med i Beat-for-Beat.

* Ida er flink

* Oslo er stooort!

* Jeg fikk "tilsnakk" av Onkel Politi etter å ha klatret på løven utenfor Stortinget.

* Lisensmannen suger!!!

3 comments:

  1. Kå bety tåjt? "Let me in" i vokabularet ditt! 18 par???? Du galegale kvinne! Den etterhvert veldig forsinkede bursdagspresangen din blir hvertfall ikke øredobber.. pokker..der røk den ideen.

    ReplyDelete
  2. Har forresten blitt en galgal kvinne selv, på bloggen min. Følg med følg med :-D (jeg gjør skoleting hjemmefra, og da blogger jeg i absolutt alle pauser. Jeg vet jeg er stusselig..bøtt itts æn ædikksjåån! Sukk)

    ReplyDelete
  3. Tåjt som i tight! Og jeg kan aldri få for mange par med øredobber (eller, kan kanskje det, men er veldig, veldig langt unna)!

    ReplyDelete