Thursday, November 26, 2009

Bergen by Buss, nei takk...


Idag (eller igår for dere med normal døgnrytme) har jeg vært med på ufrivillig Bergen-sightseeing i buss. Eller, da været er typisk bergensjamerende, har jeg vært på "veikant i regn og vind"-sightseeing.


Jeg vurderer å slå opp med Tide!

Det hele startet med at jeg forsov meg til møte i julebordkomiteen (ja, jeg har latt meg overtale til å bli med i julebordskomiteen). Klokken 19.30 skulle jeg vært der, men jeg skulle bare ta en liiiiten powernap, ikke så lurt. Elisabeth vekket meg (sjefen), det var pinlig.

"Gå av ved Langhaugen skole" sa hun etterfulgt av nærmere veibeskrivelse. Jeg kunne ta en hvilkensomhelst 20-buss og 90-bussen. Passet meg fint for det betydde at jeg hadde større sjans til å komme meg på en buss med en gang.

Så lenge, ingen problem.

Først kom 24-bussen. "Jeg vet ikke hvor det er" svarte bussmannen da jeg spurte han om han kunne si ifra når vi kom til Langhaugen skole.

Så kom 20-bussen. Mannen der svarte ja når jeg spurte han om han kunne si ifra når jeg var ved ønsket stoppested og jeg var glad og fornøyd.

Så satt jeg på bussen og studere det sjarmerende været. Og tiden gikk. Etter en liten stund begynte jeg å lure på om jeg ikke var fremme snart (Elisabeth hadde fortalt at det tok ca 10min fra henne til Haukeland). Da jeg ankom Fantoft var jeg ganske sikker på at busssjåføren hadde glemt meg og brukte så noen minutter på å manne meg opp til å spørre han hvor i helvete holdeplassen min var.

Da jeg spurte han sa han "Langhaugen?? Det vat jeg ikke hvor er! Neste stopp er blabla bla bla.". Jeg ble gretten, hoppet av bussen og befant meg da på Troldhaugen! Laaaangt unna der jeg skulle midt på en halvøde vei i mørten og regnet. Hærlig!

Så måtte jeg lokalisere et bussstopp, vente på en buss og kjøre tilbake til sentrum. Da var klokken så mye at jeg egentlig bare kunne dra på jobb,og måtte sette meg på ennå en stappfull, våt, klam og duggete buss.

Takk Tide, de 90min av livet mitt får jeg aldri tilbake!


Full og ekkelt klam buss.

Apropos sjarmerende bargenvær. Igårmorgen når jeg var på vei hjem holdt de på å pynte til jul utenfor Rådhuset. (gleder meg masse til jul!:D) Og jeg var rent imponert over at de gadd å sette opp det mongostore juletreet i det ekle været.
Se så stort!

Haha! Idag, på vei hjem, så jeg at det hadde det kveltra! Så de må gjøre det på nytt!

1 comment:

  1. Stol aldri på en bussjåfør kjære! Sjekk alltid et kart før du legger i vei på sånne skumle bussturer ;-) Uffe dakar juletreet da..Og JA, jeg blogger når jeg vil, blæh! ;-)

    ReplyDelete