Monday, November 23, 2009

Tradisjon

Jeg har laget en ny tradisjon for meg selv. Eller vane om du vil..

Som mine lesere (Hei Siv!:D) kanskje har fått med seg er jeg hakket døgnvill. Et direkte resulktat av mine hyppige nattvakter/utsvevende natteliv (som på ingen måter er spesielt utsvevende). Dette kombinert med at jeg ikke har noe/noen som får meg til å stå opp tidlig har ført til at jeg har min sprøeste døgnrytme noensinne (se på klokkeslettet innlegget ble postet, and I rest my case).

Denne døgnrytmen (les, legge seg når folk står opp, stå opp når folk legger seg) er ikke spesielt sosial (iom at folk sover når jeg er våken) men betyr at jeg har usedvanlig mye tid for men selv. Kvalitetsalenetid, nytt konsept for meg.

Jeg bruker denne tiden til å henge rundt i leiligheten min. Jeg får sett veldig mye på serier (NCIS-min nye favoritt, CSI, CSI Miami, Numb3rs, Medium, Criminal Minds, Bones, Fringe) spille Tales of Monkey Island eller lese chick-lit (eventuelt fjortislitteratur som Kristin kaller det).

Jeg får også ryddet endel!:D Jeg husker ikke sist leiligheten min så så bra ut. Jeg kan se hele gulvet i alle rommene med unntak av soverommet (der ligger det litt klær som venter på å bli håndvasket). Hah.. håndvask!!! Jeg har kommet så langt i ryddingen at jeg har håndvask som venter. Alt annet er brettet og puttet på plass. Oppvasken er tatt, med unntak av bestikk (som jeg føler ikke er vanlig oppvask men tøyse oppvask). Bestikket haster det ikke med for jeg har plastbestikket fra da jeg flyttet inn som jeg prøver å bruke opp. Bestikket ligger foreløpig i såpevann og venter på å bli vasket.

Anyway.. Tradisjonen min er at men jeg gjør alle disse koselige tingene mens jeg drikker horder og mengder av te/kakao med masse sterinlys tent i stuen.

Det er kos!:) (og jeg sparer på strømmen)



4 comments:

  1. Arrh! Jeg er stolt av deg! Flinke Karin! Tøyseoppvask? Det visste jeg ikke fantes :-P ..er det levende planter jeg ser på bildet..? Kan du komme å rydde her også forresten? Vi har ikke hatt tid til å vaske og støvsuge på halvannen uke. Hybelkaninene eser!

    ReplyDelete
  2. Hei! Jeg leser også bloggen din! Bare så du vet det! Siv er ikke den eneste... Fornærmet!

    ReplyDelete
  3. Jippi! jeg har mer enn en leser!:D

    ReplyDelete
  4. Og ja Siv, det er levende planter som har overlevd flere måneder i mitt selskap uten å dø!:D

    Og mine hybelkaniner formerer seg så raskt at jeg tror jeg bare har tid til å få kontroll på mine egne!:P

    ReplyDelete