Monday, August 30, 2010

Fine dagen v. 2.0

Idag har jeg vært turist i min egen by. I diggs it.

Med tanke på at jeg har bodd i Bergen i nå 7 år, har jeg gjort veldig lite av de typiske turist-tingene man burde gjøre som bergensboer. Jeg har ikke vært på Akvariet. Jeg har ikke tatt Beffen. Jeg har ikke vært på Brannkamp (og får jeg velge kommer det aldri til å skje) og frem til idag hadde jeg aldri vært på Ulriken.

Dette er en synd og skam pga mange ting.
1. Anki jobber der, god grunn i seg selv til å dra på besøk.
2. Det er sånn ca rett ved siden av jobben min, så det er ikke akkurat som om jeg ikke er i nærheten.
3. Jeg gikk forbi banen flere ganger i uken når jeg gikk på skolen, og aldri klarte jeg å komme meg opp på det fjellet.

Shame on me!

MEN! Nå jeg først gjør noe, så gjør jeg det ordentlig, så idag har jeg vært turist i Bergen sammen med Anki og Cecilie.

Først så hooket Cecilie og jeg opp etter jobb, før vi stablet oss opp trappene til Banen, hvor Perle (eller Bruse) ventet på oss!:D (takk db.no for bilde!:P)


Vel på toppen ble det drukket mengder kaffe og slarvet masse frem til Anki var ferdig på jobb, sånn at vi kollektivt kunne nyte en bedre middag

(Jeg spiste kylling! Den var veeeldig god!). Men det var ikke værre enn at vi lot oss overtale til å spise litt sjokolademousse til dessert (man kan jo aldri få for mye sjokolademousse!!!)
Etter vi var ferdige med å spise bar turen ut, sånn at vi fikk tatt bilder av utsikten (du vet, sånn som turister gjør!:P)
Og så til slutt, tok vi dobbeldekkerbussen, hvor vi satt helt foran og tok bilder av alt! Inkludert oss selv og syklisten som insisterte på å sykle midt i veien over hele Kalfaret!


I bunn og grunn kan jeg nå med god samvittighet anbfale folk å dra på Ulriken, spise på skyskraperen med panoramautsikt over hele Ulriksfjellet. Jeg har jo gjort det selv og det var ganske kos!:D

No comments:

Post a Comment