Thursday, June 29, 2006

Miljøskadet! del 2

Jeg vet jeg har vært hjemme en stund når jeg får dårlig techno på hjernen. Det er akkurat denne skjebenen jeg lider nå!

Normalt hører jeg aldri på radio (les i Bergen). Jeg har pene Albert med all musikken jeg trenger. Pene Albert har også fine høytalere så jeg kan høre på musikken høyt!:D Men hjemme i Skien er saken annerledes. Her hører man på radio overalt. Jeg gjør det selv når jeg soler (så lenge jeg orker før hjernen min får angst av all technoen og vil dø på seg. Da setter jeg på en CD). Men vennene mine, butikkene etc hører på radioen. Som regel radio Grenland eller mPetre. På disse kanalene er det de samme sangene som går igjen!

En sang jeg hadde klart å styre unna ganske lenge var "Boten Anna".. Tre dager hjemme i Skien, og jeg kan teksten utenatt (ingen bragd i seg selv) og hadde hørt sangen til døde! I Bergen var aldri dette et problem. Nå har jeg heldigvis ikke Anna på hjernen (i fjor hadde jeg Cherio med Ravi på hjernen i tre dager.. *grøss*), men annen techno musikk. Vi vet alle hvordan man blir kvitt teite sanger på hjernen, Det finns 2 alternativer.
1: Du hører på en annen sang du digger hardt og heftig. På denne måten er det en sjanse for at du driver ut sangen med noe kvalitetmusikk. Det kan skje, men alt for ofte svikter denne metoden. Da må man ty til metode
2: Høre sangen død. Denne metoden kan være en stor plage for omgivelene dine, da du hører denne ene irriterende sangen hele tiden, helt til du går lei av den og vil dø bare folk snakker om den! Hvis folk må være i næheten når du gjør dette kan det blir litt slitsom (jeg vet folk satte liten pris høre Cherio 3 ganger hver gang de kjørte bil med meg). Det går selvsagt ann å begrense andres lidelse, men det gjør din egen mye lengre!

Løsningen på dette problemet er egentlig enkelt: slutt å høre på radio! Lettere sagt enn gjort. Jeg føler dette er et problem som kommer til å forfølge meg helt til jeg drar.

Og da kommer jeg til Bergen med PC`n full av møkkasagner.

3 comments:

  1. Kjære...du e så søt:) men før du veit ore av d e du tellbake i Bergen å "play me in stereo";)

    ReplyDelete
  2. Hihi.. jeg savner den sangen! og bordet som pleier å følge med!!:D men det gjør vel du og??

    ReplyDelete
  3. Hvis du lurer på om du kan plage meg med all den dårlige musikken du kommer til å ha på pc'en din når du kommer tilbake til Bergen så kan du ikke det! Bare så du vet det. Savner deg og Bergen vilt! Gleder meg til å komme tilbake allerde! Ida ü

    ReplyDelete