Friday, June 16, 2006

Turister!

En av de tingene som tar over Bergen rundt sommerferien (sånn bortsett fra amputert sosialt liv fordi alle vennene dine drar fra deg og lar deg være igjen helt alene) er alle turistene. Noen av de går deg selvfølgelig på nervene der de løper rundt i store horder og tar bilder av alle de pene bygningene (og deg når du soler deg i den narkis/alkis befengte parken og snakker på høy skingrende amerikansk om at dette var et sjarmerende lite sted). Men noen turister er ganske underholdene.

Her om dagen så jeg en eldre japansk dame. Hun så litt skrøpelig ut der hun i sakte tempo beveget seg over fotgjengerfeltet. Fremoverbøyd med stokk. Jeg sto og observerte dette mens jeg ventet på bussen.. så oppdaget jeg at denne damen hadde på seg de største helene i manns minne. Hun slo meg glatt på en "tøsete" dag. (er ikke sikkert de var sååå store, men de så sånn ut på den bitte lille dama). Er ikke rart det går sakte da. Men for guds skyld.. Det er jo viktig å pynte på høyden her i Norge hvor alle er kjempehgøye vikinger!:D

Og så fikk jeg snakket tysk idag!:D Stakkars damen på MIX klarte ikke å snakke med de, så jeg fikk troppe til med min svært manglende tysk. Jeg klarte å gjøre meg forstått, og tyskerne forlot sjappa med tilfredstillende mengder av rett type mineralvann. Jeg forlot sjappa ganske happy. Dog det er 5 år siden jeg hadde tysk på skolen, så har jeg det fortsatt i meg.

Jeg digger tysk!
Eine Kleine Nachtmusik , lizzm..

1 comment: