Sunday, March 04, 2007

Angst...

Jeg har vært på jobb den helgen her. Noe som er greit den dagen jeg får lønn, ikke like greit den dagen jeg må stå opp klokken 6 for å dra på arbeidet. Forhåpentligvis får jeg spart noen av de pengene jeg tjener på arbeidet, så jeg kan dra til Praha med søster. Men det var ikke det jeg skal snakke om idag.. Jeg har angst!!!! Smitte-angst!!!

På avdelingen jeg jober har vi et utbrudd av Gastroenteritt/Noro-virus. Dette er en ytters ubehagelig og relativt smittsom sykdom. Så smittsom at vi hadde innført dråpesmitte regime på alle rommene, bortsett fra to. Dråpesmitte betyr i praksis at du må ta på deg munnbind, hansker og tett stellefrakk før du går inn på rommet. Hvis du er så uheldig at du pådrar deg dette her blir du mildt sagt syk (les masse spy og bæsj) i noen dager. Ikke nok med det, men du er smittsom 48 timer etter symptom stopp. Dvs at når sluter å være dårlig, må du vente 2 dager før du kan jobbe/dra på skole/sosialisere deg etc. Jeg har ikke så veldig lyst til å bli syk, så nå inbiller jeg meg at jeg er det. Sukke.. Psyken er en skjør ting.

Og så har jeg oppdaget en ny tvangstanke. Porsjonspakningene med smør må være symmetrisk stablet. Helt normalt..

2 comments:

  1. En ny tvangstanke? Ærlig talt Karin, det er jo en SELVFØLGE at porsjonspakker med smør er symetrisk stablet. Djises.

    ReplyDelete
  2. men da jeg har stablet pent lite porsjonspakninger med smør i min tid, oppdaget ikke jeg det før nå..

    ReplyDelete