Sunday, June 18, 2006

SoccerMom Hell!

Da var jeg hjemme i Skien igjen. Buisness as usual.. Men togreisen var værre enn vanlig.


Når jeg skal hjem så har jeg som regel to alternativ.. Jeg kan fly (kjapt, men dyrt) eller jeg kan ta tog (tar laaang tid, men billigere enn fly). Denne gangen tok jeg tog, da jeg er fattig. Normalt går dette veldig greit. Men denne gangen fikk jeg meg en liten overaskelse!
Vognen var okkupert av små semi-uniformerte jenter, type alderen 10-11år. Fra laksevåg. Noen av de hadde blitt plassert i mitt sete av en liten mann med hockey og bart, og måtte bli jaget vekk! Etter å ha sett litt rundt meg ser jeg at det er 4 ganger så mange barn i vognen som voksne. Det var fotballcup på Voss. Jeg måte holde ut 1t og 15min med barn som løper, barn som river i setet ditt, barn som smeller med dørene, barn som roper høyt, som fniser høyere og for å ikke glemme små barn som gråter fordi det er varmt på toget! Og så toppen av ironi.. Midt dette lydkaoset, hvilken sang finner mp3-spilleren min ut at den vil spille? Joda, Enjoy the Silence. Very fønny! Plustelig slo det meg.. I`m in soccer-mom hell..

Jeg skal aldri ta toget med en fotball-cup igjen!

2 comments:

  1. vll åg var sånn fotbaillmamma....d e diiiigg!!

    ReplyDelete
  2. Hey! Sjekk ut sivismen.blogspot.com. Knis!

    ReplyDelete