Sunday, April 11, 2010

Facebook!

Av og til er det utrolig hvordan jeg lar meg hisse opp over ting folk (som jeg egentlig ikke kjenner) skriver på fjasboka. Jeg er venn med masse rare folk på dette fantastiske nettstedet. Folk jeg ikke har snakket med på flere år, folk jeg har snakket med men egentlig ikke kjenner og noen få tilfeller av folk jeg aldri har møtt eller snakket med, men bare kjenner ved omtale.

Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg ar venn med disse menneskene (og nå snakker vi ikke om folk jeg har gått i klasse med etc, for det syns jeg bare er koselig) men alle disse andre folkene.. Og svaret er ganske enkelt: Det er underholdene!

Noen ganger klør jeg sånn i fingrene etter å kommentere ting de sier, men lar vær fordi jeg egentlig ikke kjenner disse menneskene, og det ville vært ganske teit av meg å blande meg inn i hva de syns og gud vet hva.. Men da blir jeg EKSTRA glad når folk (som jeg heller ikke kjenner) kommenterer på ting jeg ikke liker, og sier ting som ligner det jeg ville sagt! Akkurat nå skjedde akkurat noe sånt så jeg måtte bare dele det med de kanskje 5 leserne jeg har.

Kvinnfolk X (som jeg aldri har møtt men er venn med på Fjasboka) oppdaterer statusen sin med følgene:

Skam deg Norge.....Vi har barn som går til sengs uten mat.. Eldre som går uten medisin.....Mentalt syke uten behandling.... Militære uten riktig og nok utstyr......enda sender vi millioner til andre land før vi hjelper vårt eget... 99% av befolkningen har ikke mot til å kopiere og reposte denne!!!!..... jeg er en av de 1%
Og selv om jeg kan være enig i at samtlige av tingene nevt ovenfor ikke er mye å skryte av (selv om jeg aldri har vært med på at Norges eldre ikke får medisinen sin, heller det motsatte, at de får for mye, men det er jo noe helt annet), syns jeg at det var ganske en ganske unyansert ting å lirke av seg. Vi er en del av et verdensamfunn og det skjer mye utenfor norges grenser man burde bry seg om selv om ting ikke alltid virker som om det er på stell på hjemmebane. Derfor ble jeg så glad når en annen person kommenterte akkurat dette (som jeg overhodet ikke kjenner, ikke ved omtale engang) at jeg nesten jublet.
Kvinnfolk Y sa nemlig:

Å sette svake grupper mot hverandre er vel ikke mye konstruktivt. Å ikke f.eks bistå Haiti fordi det er kø på sykehus i Norge er vel ikke særlig sympatisk, solidarisk eller medmenneskelig. Syns den kommentaren er skikkelig ufin jeg og er glad for at de aller fleste lar være - fordi de vet bedre, ikke pga manglende mot.

Så der kan du se, fremmede folk på fjasboka setter følelsene i sving og bidrar med underholdning når avisene sine sladrespalter svikter.

Jeg elsker internett!:D

3 comments:

  1. Internett er fantastisk! Er så glad jeg lever i fremtiden ;)

    ReplyDelete
  2. Hmm... Var det... Du vet... Damen?

    ReplyDelete