Friday, April 23, 2010

Kids..

Eller barn om du vil.. Jeg elsker barn. Hvertfall for det meste. Det finns noen unntak, som når de skriker på flyet eller bussen i rushtrafikken uten at det tar noen slutt (hadde en sånn opplevelse da jeg fløy hjem fra USA, jeg trodde jeg skulle bli gal, heldigvis hadde de filmer jeg kunne se på og dermed drukne ut skrikingen), men sånn bortsett fra det syns jeg barn er ganske fabelaktige.

Det beste med barn er å være tøysetante (eller vanlig tante, men så langt har jeg ikke kommet ennå så det får holde med tøysetante enn så lenge). Som tøysetante kan man "låne" et barn og ha all den barnslige moroa man ønsker. Leke med lego, Wii, tegne, lese bøkker med stemmer; the works. Jeg innbiller meg at alle barn har godt av et kobbel med tøysetanter for da får de rast litt fra seg og så får mor og far litt mer tid til å tenke når tøysetante fra tid til annen kommer på besøk.

Jeg innbiller meg selvfølgelig også at jeg er en fabelaktig tøysetante, selv om jeg ikke har så mye tid til det som jeg skulle ønske.

Imorgen skal jeg gjøre min tøysetantlige plikt, nemlig sitte barnevakt. Med meg i Barnevaktgjengen har jeg Sarah, snart utdannet lærer, og Mona, som har jobbet et år eller tre i barnehage. Jeg har tro på at dette kommer til å gå bra iom at jeg har slike erfarne folk med meg!:P Det er nemlig sikkert 100år siden jeg satt barnevakt og jeg er litt redd for at jeg har blitt litt rusten. Og når minstemann har havnet i trassalderen er det greit med litt ekspertise!

Jeg skal uansett spise kjøtt til middag og stappe i meg masse snop (selvfølgelig etter barna har lagt seg!:P) sånn som man gjør når man sitter barnevakt!

Gleder meg masse!:D

No comments:

Post a Comment