Wednesday, September 06, 2006

Inkompetente jævler!

Igår var jeg skikkelig gretten! Vi snakker skrike høyt og rive seg i håret gretten. Ingenting var som det skulle. Alt var bare helt på trynet og jeg hadde tenkt å skrive et langt og sint blogginnlegg om hvor udugelige, ubrukelige og inkompetente folk var!

Først så hadde vi skolen min. Planleggingen på skolen min suger skikkelig max. Idag måtte jeg måtte opp på skolen klokken 8.15. Men ingen visse hva som skulle skje. Obligatorisk var det, men ingen kunne fortelle meg hva det egentlig var vi skulle gjøre (noe som er et gjennomgående tema på høyskolen i Bergen). Det passet meg dårlig. I tillegg til dette hadde vi en obliatrisk forelesning idag, 4 1/2 time etter den ene obligatoriske tingen. Mellom disse obligatoriske tingene skjedde det ingenting. Nada. Hvis du lurer på om jeg gidder å henge rundt på skolen i over 4timer, så gjør jeg ikke det. Forelesning utgår.

Så har vi Telenor. Menneskene på Telenor er skikkelig inkompetente. For to uker siden ringte jeg for å få nytt modem. Mannen i telefonen sa at dette ikke var noe problem. Han kunne finne meg i systemet og jeg ville ha det nye modemet om 3-4 virkedager. (Da venninnen min flyttet fra kollekivet ble nettet overført på meg, da jeg skulle fortsette å bo der). Det tok 2 uker å få modemet. Da jeg skulle intallere modemet trengte jeg brukernavn og passord. Det hadde jeg selvølgelig ikke, så jeg måtte ringe Telenormenneskene og få det. Da fikk jeg beskje om at det kunne jeg ikke få, for nettet var ikke registrert på meg. ARGH, det ble overført til meg FØR sommeren. Da ble jeg litt gretten, men det fikset seg.

Så har jeg ventet på godtgjørelse fra Widerøe i en lang tid. (les tidligere blogginnlegg)Widerøe er trege jævler.


Alle disse tingene gjorde at jeg var mæga gretten. Men så ble jeg trøtt og sovnet. Når jeg våknet var jeg ikke gretten lenger. Lysten til å skrive et langt inlegg om de ubrukelige menneskene i verden forsvant. Og så plutselig fikset ting seg. Den diffuse tingen på skolen gikk bra. Internettet er oppe og går (selv om den trådløse tingen er litt defekt). Widerøe har gitt meg pengene mine. Alt er fint. I tillegg til det var jeg veloppdragen og ga buss setet mitt til en gammel dame og ga penger til veldelighet. OG jeg fikk shoppet! Verden er fin idag.

Men den var ikke det igår.

3 comments:

  1. Jeg er helt enig i at verden ser ganske lys ut for tiden... Ting går gangske bra, selv om jeg fortsatt sliter litt med bemanning og er redd jeg skal slite meg ut, men det ordner seg til slutt.

    ReplyDelete
  2. Det löser sej!!!

    Vess kvartere betal flybilætt å klarer me skola at e kain fær så sætt e me på første fly å jælpa d me bemanningsprobleman ida..bigtime!!husk å hoill av ett par vakte tell me når e kjæm ein gang før jul!!

    ReplyDelete
  3. Hei Karin! Du er en superjente, og savner deg masse! Hverdagen vår har blitt så veldig annerledes siden Vestre Murallmenningen, men du er jo fortsatt den samme:) Du er så søt når du er sint...;)

    ReplyDelete