Monday, September 25, 2006

Påvirkning!

Det er rart hvordan den minste ting kan påvirke hvordan du prater! Jeg har en tendens til å uttale ting helt feil.. i begynnelsen gjør jeg det med vilje, fordi jeg syns det er artig! Etterhvert blir det en vane..

Til høyre har vi et prima eksempel for dette! Utenfor Kvarteret har vi en butikk! En pelsbutikk. Med et firkantet skilt! På tre av sidene står det pels. På den siste siden står det ples. Er ikke så mange som legger merke til det men jeg har gjort det.

Og hvis du lurer på om ordet pels har blitt forandret til ples inni hodet mitt bare fordi dette skiltet står utenfor kvarteret, så har det det!

4 comments:

  1. Det tok over et halvt år før jeg la merke til skrivefeilen. Og jeg pleide å gå forbi der flere ganger daglig. Men da jeg først la emrke til det, så jeg det HVER gang jeg gikk forbi. Og da ble jeg ganske forbannet. Jeg liker at ting er riktig. Så for å roe nervene gikk jeg inn på Kvarteret og tok en pils.. eller to..
    Det er nå i alle fall en teori.

    ReplyDelete
  2. hehe.. øl har den effekten.. beroligende!

    ReplyDelete
  3. http://studblogg.uib.no/?p=37

    Huh, jeg er visst ikke den eneste som tenkte at det var et bra innlegg =)

    ReplyDelete