Sunday, January 10, 2010

En ny start på det nye året?

Eller kanskje ikke?

Jeg har aldri vært en spesielt stor fan av nyttårsforsetter. Kanskje fordi jeg ikke er spesielt god på å holde dem. Ser liksom ikke helt poenget med å bestemme seg for å revolusjonere livet sitt bare fordi det har blitt januar. Hvis det er eneste motivasjonen for å forandre seg er det kanskje ikke rart at det går så skeis med forsettene.

Det eneste forsettet jeg noensinne holdt var på ungdomskolen, da jeg gikk inn for å slutte å disse en i klassen fordi han svømte (svømming og påføgende hårfjerning resulterte i uante mengder punchlines). Jeg hadde holdt på i 2 år da jeg fant ut at kanskje det var på tide å kvitte seg med uvanen. Men på den andre siden, noe måtte jeg jo kunne bruke mot han siden har alltid var kjapt ute med å påpeke når han gjorde det bedre enn meg på prøvene (som regel i matte, aldri min sterke side).

Hvis man sikter passelig høyt, men ikke for høyt, så får man det kanskje til. Og så må man være motivert, på ordentlig, ikke bare tenke nytt år og nye muligheter sånn som alle årene før. Vil man ikke så går det ikke (snakker av maaange års erfaring der, asså..).

Derfor har jeg lagt lista skikkelig lavt i år. Mitt ene ordentlige forsett er som følger (hold deg fast nå): Å huske å ta vitaminpillene mine hver dag.

Dette har jeg allerede gjort grep for å få til ved å flytte vitaminpillene inn på badet, sånn at de står ved siden av tannbørsten. Oppgraderingen av dette forsettet er å ta trantabelettene mine, men det kan bli litt vanskelig, siden de smaker vondt og ikke er noe jeg har lyst å putte i meg før jeg legger meg. Tranrap hele natten er ikke en prioritet. Vi får se hvordan det går.

En annen mulig oppgradering er å ta på neglforsterker før jeg legger meg, er så utrolig lei av at neglene mine fliser og knekker hele tiden. Har gått til innkjøp av forsterker på apoteket, nå må jeg bare begynne å bruke den.

Jeg skal ikke lage skjema over hva jeg spiser eller timeplan over når jeg skal trene, for det funker aldri for meg likevel. Jeg SKAL derimot ha det minst like moro i år som i fjor, om ikke mer.

Den nye, sprekere, slankere, mer sosiale, mindre shoppegale, mer økonomiske, sunnere og generelt oppgraderte versjonen av Karin må du nok vente til neste år for å se!:P

2 comments:

  1. Hihi, liker nyttårsforsettet ditt! Hvorfor tenkte jeg ikke på det?? Klarer alltid glemme det..selv om pillene står på kjøkkenbordet :-S (vi har det med å litt for ofte ta middagen med inn i stuen..)

    ReplyDelete
  2. Du må jo ha sånne gelébjørner! De er fantastiske =D

    ReplyDelete