Wednesday, January 13, 2010

Kundeservice og kjedelig mail..

Jeg er ikke en tilhenger av kjedelig mail og hver gang jeg må sende en beskjed til kundeservice et eller annet sted tenker jeg på de stakkars menneskene som må sitte å svare på folks teite og ganske kjedelige mailer hele dagen (dette gjelder forøvrig alle mail man må svare på, mail burde være gøy). Jeg har derfor en teori om at man burde gjøre mailene sine litt mer underholdene.

Jeg måtte sende mail til Alska Airlines ang USA, den ble seriøs og kjedelig (tar ikke helt sjansen når det er til et flyselskap som i tillegg er i Statene, engelsk kan gjøre ting litt vanskelig med humor og ironi og sånn). Men etter det sendte jeg en mail Ice.no, hvor jeg har mitt mobile bredbånd, å lurte på muligheten for å oppgradere og tenkte at her kan jeg jo være litt uformell i språket. Noe som resulterte i følgende mailkorrespondanse

Karin
Hei. Jeg lurte på muligheten for å oppgradere det mobile bredbåndet mitt. Har nå Ofte (navn på abnm, red. anmelder) men har egentlig funnet ut at jeg er en Alltid kind of girl.

Svar kundeservise hos Ice
Hei
Da er du ikke lenger ofte kind of girl
men Alltid kind of girl.

Jeg lo godt når jeg fikk svaret og håper mannen i andre enden hvertfall trakk på smilebåndet.

Kundeservice med humor, I like it!:D

2 comments: