Friday, December 25, 2009

I ♥ Julaften!

Julaften er bare helt fantastisk! Gårsdagen var inget unntak..

Dagen starter (som vanlig) med julestrømpe og "Tre nøtter til Askepott" på tv!:) I strømpa var det hjemmelaget julesnop og julehefter (jeg fikk Nemi;D). Jeg og lillebror ha på våre eldre dager laget en liten tradisjon av å disse de dårlige effektene i filmen og diskutere dubbingen samt at alle guttene ser ut som de vil være med i Queen!:D For å ikke glemme musikken! Magic!:D

Så har vi en liten pause som kan brukes til spising, fjasing, spilling eller powernapping før vi ser to omganger av Donald Duck og vennene hans back 2 back (på norsk og så svensk tv). På et tidspunkt satt hele familien og så på tegnefilm sammen, sånt skjer bare på julaften!:D

Så var det grooming før Den Store Julemiddagen. ribbe, pølser og hjemmelagde medisterkaker (namnam). Jeg spiste meg god å mett for å si det sånn, og fikk akkurat plass til en sandkake til dessert.

Så er det en liten pause med kaffelaging og bestemme hvem som skal dele ut gaver dette året øfr vi setter oss ned og beundrer der overpytede treet vårt og får pakkene våre en etter en.

I år tror jeg det tok ca 2.5 time å pakke opp alle gavene. Vi deler ut en og en sånn at vi ser hva alle får, så må gaven diskuteres, beundres, folk klemmes og takkes før vi går videre til neste!:)

Tror alle var veldig fornøyd med utbyttet av årets julaften. I tillegg til masse kvalitetstiden med familien fikk jeg masse pene ting, f.x

  • Metallic Rosa Sullcandy høretelefoner
  • Rød Tivoliradio
  • Spyro, Eternal Night til PS2
  • Portable Mistletoe (som jeg vurderer å ha på meg neste julebord:P)
  • 2stk bakeboller med tilhørende lokk
  • et par fantastiske øredobber
  • er veldig fint blått skjerf (pashmina) som passer veldig bra, siden jeg har kjøpeforbud
  • Fancy ass kjele
  • Sandwitch grill
  • Harry Potter nr 5
  • penger til joggesko
  • gavekort på IKEA
  • Fancy ass hårføner

It var magic! Litt fotografier for å illustrere julemagien hos familien Røste!:D


Årets overpyntede juletre (compliments of undertegnede med søsken)


Et lite utvalg av årets julespiritus


Alt papiret (eller halvparten, egentlig) som er igjen etter endt opp-pakking


Portable mistletoe, no man is safe!:D


Ha en fortsatt fortreffelig jul!


1 comment:

  1. Hihihi, portable mistletoe, fantastisk!! Goood jul forresten! :-)

    ReplyDelete