Thursday, October 21, 2010

Kosedagen!

I ord (og noen bilder!:P).

Jeg har jo hatt fri i tre dager nå! (Jeg vet, det er fullstendig galskap!:P) I den anledning har jeg kjedet meg mye, sovet mye, hengt mye på Kvarteret, lånt ut laderen min til alle som måtte trenge det, sett litt på serier (og sett How to train your dragon, IGJEN!:D), skrevet litt semesterrapport og ymse småsnacks. Men idag, idag har jeg nesten vært produktiv!!

Jeg sto opp i rimelig tid (les; klokken 4 på ettermiddagen, ei spesielt rimelg, men detaljer!:P) og spurtet (les; ruslet i et bedagelig tempo) for å nå buss nr 24 ut til Inghild. Jeg skulle nemlig på middagsbesøk!:D

På veien så jeg seriøst en voksen mann i one-piece (og polpose!:P). Ingen fjortis, han var sikkert 35-40 år gammel.


Jeg begynte da selvølgelig å se meg febrilsk rundt for dette måtte jo være et stunt av noe slag. Men jeg så ingen kameraer så da begynte jeg å stirre febrilsk rundt meg og ventet på at himmelen skulle falle ned i hodet på meg. Verdens undergang måtte være nær!

Jeg tok ikke helt feil, for selv om Ragnarok lot vente på seg, så begynte det jo seriøst Å SNØ mens jeg ventet på bussen. Jeg trodde jeg hadde havnet i et time-warp til desember, unektelig forårsaket av gæmlisen i one-piecen. Det viste seg å være unormalt ustabilt Bergensvær. Jeg skjønner ikke hva som skjer med verden.

Jeg kom meg heldigvis på bussen før de værste stormtendensene oppstod. Men herrejemini, hva er det som skjer!??

Vel hjemme hos Inghild og Tom måtte jeg jo ta bilde av den fine, snøbekledde utsikten (det er jo pent å se på, så lenge man er innendørs. Det er når man kommer på utsiden, eventuelt i den kalde frimerkeleiligheten min, det blir vanskelig med snø). Pia derimot, syns ikke jeg skulle få låne vinduet og saboterte etter beste evne forsøkene mine.

Hun er nå søt da. Og utspekulert nok til å distrahere meg med kosing. 2,5åringer er sluere enn man tror!:P Heldigvis fikk jeg lempet henne bort til middagsbordet og SÅ lurt meg til å ta bilde av utsikten. Karin 1, Pia 0! Hahah!!

Oooooh.. Pretty! Middag bestod av taco med kjøttdeig OG crispy chicken. Jeg kunne velge!:D Middag hos I&T skuffer aldri. Kjøtt!!

Etterpå var det oppvartning med presskannekaffe (jeg hadde jo akkurat stått opp, så seff måtte jeg ha kaffe!:P). Mmm.. Kaffe!

Etter kaffen ditchet Inghild meg og Tom for å dra på trening, så det ble det kos foran peisen på saueskinnet!;) LOL! Neida.. Vi puslet et 400biter stort Disney puslespill og så spilte vi Harry Potter på Wii! Jeg elsker HP på Wii og jeg (gjen)oppdaget at jeg også ELSKER puslespill! Ny hobby, me thinks so.

Så ble det sent og jeg skulle ta bussen hjem (privatsjåføren, les; Inghild, streiket pga isen som hadde kommet på veiene). Den bommet jeg i god stil. Karin kommer til kryss, buss kjører fordi og driter i at Karin løper som om hun hadde raketter i skoene (og da løp jeg faktisk også. Faktisk flere meter!!). Men det gjorde ingenting, for det fikk jeg gått meg en lille tur. På veien lekte jeg mer med kameraet mitt og testet ut Google skymaps! Google skymaps is da shit. Jeg fant ut at det jeg trodde var en stooor stjerne egentlig var Jupiter. Man lærer noe nytt hver dag!

Veiene på Eidsvågneset derimot er av typen som ikke tror på gangfelt så innimellom måtte jeg kose med grøfta/buskene for å unngå bilene. Refleks, must buy it!

Når det kom en buss var jeg det eneste mennesket på hele veien inn til sentrum. Jeg syns dette var litt creepy og litt morsomt!:) Innimellom fikk jeg lyst til å hoppe i setene, men jeg tror ikke bussmannen hadde syns det var så fryktelig kult!

Nå må jeg slutte å skrive for jeg fryser på hendene av å taste så mye! Sove må jeg nok vente litt med, men jeg kan jo surfe etter puslespill!:P

3 comments:

  1. Du ønsker deg plenty telys til jul altså..? Jeg tenkte å snart invitere deg og Ellen på middags/kveldsbesøk en eller annen fredag når alle er friske og raske! Skal komponere en melding på feisbokk..trallala. Og det er SYKT med snø i oktober, brrr!

    ReplyDelete
  2. Tror ikke det derre kvalifiserer til OnePiece, Karin. Det er en fangedrakt! Which reminds me, jeg ønsker meg en sånn en til Halloween! :D

    ReplyDelete
  3. uuuuh... OnePiece er ganske skummelt!

    Og Siv, kan jo ALDRI få for mange telys!:P

    ReplyDelete