Sunday, January 30, 2011

Domestication

Den siste tiden har jeg vært travelt opptatt med to ting ( hverken mer eller mindre). Nemlig jobb og nesting. Nesting er definitivt morsomst, men jobb betaler studielånet og får derfor pri 1.

Jeg har jobbet ræva av meg. Denne uken alene har jeg 18,5t ovetid. Dette passer meg fint (sånn bortsett fra at det er ganske slitsomt!:P) for all nestingen koster penger og jeg begynner å utvikle Mastercard-angst. Heldigvis er jeg ca. ferdig med alle innkjøpene. Med unntak av vaskemaskin.. Shit! Det kan bli dyrt.

All nestingen og jobbingen har gjort at jeg har vært usedvanlig asosial og mer travelt opptatt enn vanlig. Den lille fritiden jeg har hatt har jeg for det meste tilbrakt hjemme i leiligheten.

Det første som ble ferdig organisert var mitt bittelille walk-in closet. Jeg anbefaler walk-in til alle. Det er helt fantastisk!
Jeg har vært på IKEA. To ganger. Og svidd av nesten 10.000kr. Det er mildt angstfrenkallende å tenke på, men jeg trøster meg med at dette er et spesialtilfelle. Første gangen jeg var der kjøpte jeg masse møbler. Møbler kommer i masse papp. Da de var pakket ut så gangen min sånn ut:


Andre gangen kjøpte jeg bare masse stuff. Hovedsaklig kjedelige ting som tallerkener og oppbevaringsbokser. Men jeg har kjøpt en ny plante, den heter Vincent, som skal holde den andre nye planten min (Olivia) med selskap. Olivia holder på å få blomster og jeg følger med i spenning. Heldigvis hadde jeg Inghild med meg på IKEA som prekte måtehold mtp planteinnkjøp, hvis ikke hadde jeg hatt masse fler planter. Jeg har jo den gode, gamle fredsliljen min (Leif) fra før av, men alle andre har dødd av enten vanskjøtsel, forfrysning eller rare plantesykdommer. Leif ser dessuten ut som om han gegynner å få skabb. Nå som jeg har startet denne nye og ukjente epoken i mitt liv så satser jeg på at planteskillsene mine blir bedre også.

Jeg kjøpte innflytningsgave til meg selv på Ting som var masse ymse (bl.a servietter, tannbørsteholder, lysestaker, fat) og en magnettavle til kjøleskapet.


Så listemanien min får bein å gå på.

Jeg kan telle på en hånd hvor mange måltider jeg har kjøpt ute siden jeg flyttet (ca. 3), men har i stedet svidd av mengder med penger på mat og spist ordentlig hjemmelaget mat opp og i mente. Har også hatt middagsbesøk (mer enn 1 gang!:D).


Det spenstigste jeg har gjort av sosial art den siste tiden er å ha vært DJ to ganger sammen med Mona. En gang på Kvarteret og engang på Fincken, hvor vi spillte på Coming out-party for Skeive Studenter. Der kjørte vi hardt på Lady Gaga stilen, med fabelaktige ballonghatter
Jeg var også på Bacalao-party. Det var fest, selv om jeg startet morsomheten senere ann alle andre og någet redusert (fordi jeg hadde vært på nach til de sene nattetimer. Smart!)

Update complete!
PS: Og så har jeg jo blitt tøysetante! There var much rejoycing!!

No comments:

Post a Comment