Sunday, July 23, 2006

Latter!

Jeg har alltid fått en masse kommentarer om latteren min. Jeg tror faktisk det er en av de tingene jeg blitt kommentert på flest ganger. Sånn etter to, nei tre, andre fremtredende trekk (lurer på hva det kan være??:-P). Noen liker den (den smitter visst) og noen få liker den ikke ("Hysj, jeg hører ei jeg får ros da jeg er best. Fryktelig forstyrrende!")

Det jeg som regel får høre er at A) Den er høy. B) Den reiser lange avstander. C) Den er lett gjenkjennelig.
Disse tingene har jeg hørt så mange ganger at jeg tenker ikke noe særlig over det. Det, og så vet jeg at strengt talt så er det jo ganske så sant. Jeg liker latteren min. Den har alltid vært sånn. Jeg syns den er fin. Så når folk sier disse tingene så er det på en måte en bekreftelse av allerede anerkjente fakta. Det er når den blir beskrevet på nye måter jeg får problemer. Det er jo en ikke anerkjent betegnelse av latteren min. Da må jeg jo tenke over den på nytt. Det gidder jeg jo ikke. Dette har allerede skjedd to ganger i sommer. Begge gangene var det en mann som kommenterte det.

Den første (kar på 30) som kommenterte det sa at latteren min var volumiøs og frodig. Volumiøs kan jeg gå med på (det er jo det samme som høy.. nesten..) men frodig?? Akkurat hva menes med frodig?!? Jeg vet ikke helt om jeg liker det.

Og så ble jeg fortalt (av en mann på 70) at latteren min var sexy! Han må jo være hørselskadet. Jeg tar en frodig latter any day framfor en som 70år gamle menn syns er sexy.. yuk! Jeg kommer jo til å få så problemer på arbeidsplassen..

2 comments: