Tuesday, July 04, 2006

Sommer, menn og tafs!

Det er noe med sommeren. Noe magisk..
Det finnes ingen annen årstid hvor man ser potensielle tafs så hyppig som på sommern. For meg er dette noe frustrerende, da jeg er en skikkelig dårlig tafsetøs. Hva gjør man når man ser potensielle tafs, men ikke tafser og ikke har sjansen til å drikke seg drita. Nei, sommeren er frustrerende av og til og sjokolade gjør ikke susen.

Men hvorfor syns jeg menn er så mye mer tafsbare nå enn ellers? Jeg har noen teorier! (helt generelt, selvfølgelig)

  1. Det er varmen. Du tenker ikke klart fordi du er opptatt med å være heit og tenke på kalde ting.. Type is, bading og å gå med lite klær (se neste punkt)
  2. Det er mangelen på klær. På sommeren er det begrenset hvor mye man kan kle på seg. Hvertfall med disse temperaturer. Resultatet er at en viser/ser mer hud en vanlig. Hvis man ser bort ifra en gjennomsnitlig lørdag.
  3. Det er forventningene. Det er jo et annerkjent faktum at på sommeren, med mindre man er opptatt, da skal man ha en såkalt sommerflørt. Det står om de overalt. Da bygger det seg opp en viss forventning om at en skal skaffe seg et sånt. Da ser man jo aktivt etter tafsemuligheter; ergo man finner fler tafsbare menn. Så punktet burde egentlig hete "fordi man har blitt hjernevasket av populærkulturen"
  4. Man føler seg freshere på sommeren. Og når man føler seg fresh så er man mer i hjørnet for å finne seg et tafs. Når man føler seg fresh så tror man ofte at andre syns du ser freshere ut også. Jeg vet at jeg føler meg freshere på sommeren. Jeg blir jo brun og blond! Ergo, jeg mistenker flere for å anse meg som et akseptabelt tafs.
  5. Du er ensom og vil ha selskap. Det er ikke alle som koser seg like mye om sommeren. Noen er hjemme og kjeder seg. Noen er ikke hjemme, men i studentbyen, og kjeder seg. De som er hjemme kjeder seg fordi de savner studentlivet og alle de kule menneskene som bor der. De som er igjen kjeder seg fordi alle de kule har dratt for å kjede seg hjemme og man har ingen å finne på gøye ting med. Da er det jo ikke helt feil med et selskapstafs.
  6. Du er desperat. Nært knyttet til forrige punkt. Heime kan tilstanden til dine gode venner være litt annerledes enn vennene i studentbyen. Når etabelings nivået er høyere, og rundt deg hele tiden, kan det hende at man blir rammet av en sorts angst eller desperasjon og må skaffe deg en mann NÅ! Da firer man seff litt på krava fordi man ikke tenker klart. Og nesten alle menn er tafsbare når man ser på de med desperasjons-briller. (nesten like effektive som øl-briller)
  7. Man stiller lavere krav til kvaltitet. Det skal jo tross alt bare være et sommertafs. De er relativt uviktige og ingen får vite om det. (og ingen kan skrive om det i kaffeschladder!!)
Velg og vrak, og man kan finne sin egen skreddersydde unnskyldning til sommertafs-funnene. Jeg vet hvilke jeg kjenner meg igjen i!:P

Sommeren er ikke over ennnå!

2 comments:

  1. Du gjør noen veldig gode poeng Karin-parin! Menn som ikke er så tafsbare om vinteren er mye mer tafsbare om sommeren!! Det liksom bare ER noe med menn i korte-bukser!! Men har du tenkt på det at kanskje varmen påvirker hjernene våre slik at vi ikke tenker helt klart/logisk/godt/slik vi ville gjort under kaldere omstendigheter..? Det tror jeg også kan være en del av sannheten omkring tafsbarhet! PS: skjerp stavinga di frøken..hihi.. :P

    ReplyDelete
  2. du.. du vet albert er ustø på tastene!!!!

    ReplyDelete